“Het voelt gewoon goed bij Trendkeukens!”

Trends klanttevredenheid

“Het voelt gewoon goed bij Trendkeukens!”

DRACHTEN – Noord-Nederland telt talloze keukenzaken. Wat maakt Trend Keukens in Drachten dan zo anders?

“Dankzij gunstige inkoopvoorwaarden kunnen wij onze klanten veel meer bieden voor dezelfde prijs”, vertelt Erik Koudenburg. “Bovendien hóeft een klant bij ons niks”, vult Johan Bosker aan. “Bij ons geen mes-op-de-keeltactieken, maar goed luisteren naar wat de klant nu echt wil.” De combinatie van Friese nuchterheid, ontspannen sfeer en een groot aantal herkenbare keukenopstellingen maakt dat menig klant verzucht: ‘het voelt hier goed.’

Mensen moeten zich bij de zoektocht naar een keuken op hun gemak voelen, vinden Bosker en Koudenburg; reden waarom er bij Trend Keukens geen enorme keukeneilanden staan opgesteld, maar wel mooie keukens die prima bij de meeste mensen thuis passen.
Wie de showroom aan de Stationsweg 99 binnenkomt, kan in alle rust rondkijken en vragen stellen. Het heeft geen zin om druk op de ketel te zetten, zegt Koudenburg. “De klant moet ons vertrouwen, het materiaal moet hem naar de zin zijn en de prijs moet kloppen. Pas als aan die drie factoren is voldaan, kunnen we zaken doen.”

Hoe vreemd het ook klinkt, de prijs is het laatste waar Bosker en Koudenburg zich druk over maken. “Die is gewoon goed”, stelt Koudenburg. “Ons motto is: ‘Kwaliteit voor de laagste prijs’ en dat kunnen we in de praktijk ook waarmaken. Omdat we zo’n goedlopend bedrijf zijn, willen fabrikanten namelijk graag zaken met ons doen. Dat inkoopvoordeel kunnen we vervolgens weer doorberekenen aan onze klanten.”

Het verschil is vooral duidelijk bij luxe producten als een quooker of een granieten werkblad”, vertelt Johan Bosker. “In één op de drie keukens die we verkopen, zit bijvoorbeeld een quooker en ook een granieten werkblad is bij ons bijna standaard. Bij ons krijgt de klant meer keuken voor hetzelfde geld.”

Dankzij deze gunstige prijzen van Trend Keukens loopt een noviteit in keukenland, een werkblad van onverwoestbaar keramiek, bij de Drachtster speciaalzaak harder dan elders in het land. “Landelijk gezien heeft keramiek een aandeel van vijf procent”, vertelt Bosker. “Maar bij ons is al één op de drie verkochte werkbladen van keramiek.”

Een andere opvallende trend in de showroom van Trend Keukens zijn de nieuwste houtkleuren. De kastfronten zijn gemaakt van melamine, dat niet van echt hout te onderscheiden is. “De keuken krijgt daarmee een gezellige en stoere uitstraling, maar is dankzij het materiaal heel gemakkelijk in het onderhoud”, aldus Bosker. “En omdat we drie leveranciers hebben, krijgt de klant altijd precies die kleur die hij wil”, vult Koudenburg aan.
Ondanks dat veel noviteiten al bij Trend Keukens in de showroom te vinden zijn, nog voor ze op vakbeurzen worden gepresenteerd, is dat niet waar het bij de keukenspeciaalzaak echt om draait. “De klant voor honderd procent tevreden stellen, dáár gaat het om”, vertelt Johan Bosker. Dat begint bij goed luisteren naar de wensen van de klant, waarbij Bosker of Koudenburg desgewenst langs komt. “En bij ons is die service écht gratis; het kost de klant alleen een kopje koffie”, glimlacht Erik Koudenburg.

Geen reactie's

Sorry, het is niet mogelijk om te reageren.